Veilig naar je fysiotherapeut in Delfgauw

Weer veilig naar je fysiotherapeut in Delfgauw

Sinds begin mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die wat aangepast zijn. Afspraken telefonisch of via videobellen zijn nog steeds een mogelijk alternatief. Natuurlijk zal uw afspraak worden afgezegd indien de fysiotherapeut zelf klachten heeft. Om een afspraak te kunnen laten doorgaan is het van het grootste belang dat u de volgende vragen beantwoord :

• Heeft u een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of

benauwdheid of koorts (vanaf 38°C)?

• Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?

• Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?

• Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de hygiëneregels:

1. Geen handen schudden
  2. Neem je eigen badhanddoek mee of 2 kleinere handddoeken
  3. Was je handen direct bij binnenkomst.
  4. 1 persoon per fysiotherapeut
  5. Hoest en nies in je elleboog
  6. Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten de wachtkamer is hierop ingericht
  7. Bij griep of andere luchtwegklachten kom je niet
  8. Als het nodig is, maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Om binnen te komen gebruik de 'officiële deur' van het gezondheidscentrum, aan de kant van de bushalte. Andere deuren van het gebouw zijn, behalve voor de bewoners nog gesloten.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.